Cviky na stimulaci čaker a správné držení těla,  spojené s dechovým cvičením

1. čakra

Sed na patách, ruce položené na stehnech, blíže ke kolenům. Při nádechu prohneme páteř dopředu, při výdechu dozadu. Několikrát opakujeme.

 

2. čakra

Cvik č.1 - Posadíme se na podložku do zkříženého sedu. Rukama se uchopíme za kotníky, zhluboka se nadechneme a prohneme páteř dopředu. Hrudník zvedneme a pánev vysadíme dozadu. Při výdechu prohneme páteř dozadu a pánev podsadíme dopředu. Cvik několikrát opakujeme.

Cvik č.2 - Při druhém cviku si lehneme na záda, lokty máme na podložce  a podpíráme si jimi horní polovinu těla. Nohy máme natažené, zvednuté nad podložkou, špičky  máme napnuté, střídavě jimi stříháme jako nůžkami. Cvik několikrát opakujeme.

 

3. čakra

Cvik č.1 - Zkřížený sed, ruce položíme na ramena, prsty směřují dopředu a palec dozadu. Při nádechu se otáčíme doleva, při výdechu se otáčíme doprava. Dýcháme pomalu a zhluboka, cvik několikrát opakujeme.

Cvik č.2 – Opakujeme celý cvik č.1, ale ve výchozí pozici budeme sedět na patách.

Cvik č.3 - Při dalším cviku si lehneme na záda, nadechneme se, nohy máme natažené, špičky jsou napnuté, ruce podél těla, s výdechem ruce předpažíme před sebe, zvedáme horní polovinu těla, ruce protahujeme směrem ke kolenům. Nohy a bedra zůstávají na podložce. Cvik několikrát opakujeme.

 

4. čakra

Cvik č.1 - Zkřížený sed, ruce spojíme v oblasti srdce, lokty míří do stran.  Pomalu lokty pohybujeme, pravý loket jde nahoru, levý dolů a obráceně. Dýcháme zhluboka pomalu v souladu s pohybem. Několikrát zopakujeme.

Cvik č.2 - Odpočineme si a cvičení si zacvičíme znovu,  tentokrát v sedu na patách.

 

5. čakra

Cvik č.1 - Zkřížený sed, napnuté ruce jsou položeny dlaněmi na kolenou. Začneme ohýbat – rolovat páteř postupně shora dolů. Při nádechu rolujeme páteř dolů, při výdechu nahoru. Několikrát opakujeme.

Cvik č.2 - Přidáme k pohybu ramena – při nádechu rolujeme páteř dolů a zároveň zvedáme ramena, při výdechu ramena klesají a páteř narovnáváme. Několikrát opakujeme.

Zastavíme se v nejvyšším místě a na 15 sekund zadržíme dech, pak se uvolníme.

Cvik č.3 – celé cvičení opakujeme v sedu na patách.

 

6.čakra

Cvik č.1 - Zkřížený sed, ruce spojíme v úrovni šesté čakry, nadechneme se a zadržíme dech. Sevřeme anální svěrač a svaly břišní stěny a tlačíme energii nahoru. Spojené ruce zvedáme nad hlavu a vydechujeme energii přes korunní čakru nahoru. Několikrát opakujeme.

Cvik č.2 – Celé cvičení opakujeme v sedu na patách.

 

7. čakra

Cvik č.1 – Zkřížený sed, napnuté ruce spojíme propletenými prsty nad hlavou. Ukazováčky míří nahoru, ostatní prsty jsou překřížené. Při nádechu zatáhneme břicho okolo pupku a vyslovíme v duchu „sat“ , s výdechem břicho uvolníme a řekneme „nam“. Dýcháme tímto způsobem v rychlém tempu několik minut. Při nádechu tlačíme energii ze spodní části páteře do hlavy, na chviličku zadržíme dech, pak uvolníme svalové napětí a odpočineme si.

Cvik č.2 – Celý cvik opakujeme v sedu na patách, místo vyslovování manter „sat“ a „nam“, rychle dýcháme nosem.

 

Zpracováno podle knihy Jarmily Riegrové - Učebnice základů Reiki

Pro www.cestakduze.webnode.cz zpracovala Světluška. Tento článek je možné šířit dál nekomerčním způsobem, v nezkrácené  a nezměněné podobě, pokud bude připojeno celé znění této poznámky a aktivní odkaz na výše uvedené webové stránky. Děkuji za respektování této podmínky.